Spelenderwijs leren? VR is 1 van de beste tools voor jou!

VR Game

Heb je wel eens op de kermis in zo’n space shuttle gezeten? Door de speakers werd er afgeteld voor lancering, de space shuttle begon licht op en neer te schudden en het liet beelden van de ruimte zien. Zo zag de eerste versie van de nu wel bekende Virtual Reality uit. Tegenwoordig is VR en VR games een stuk meer geavanceerd.

De VR-bril

Virtual Reality, ofwel VR, is een computer genereerde simulatie waarin je via een VR-bril, telefoon of computer een artificiële driedimensionale wereld bekijkt. De gebruiker kan van links naar rechts en van boven naar onder kijken om deze volledige wereld te bekijken. Zo lijkt en voelt deze artificiële wereld net echt. Vandaar ook de term, verrassend hè?

VR bij Exp Inc.

Bij Exp Inc. Gebruiken wij gamification en storytelling voor succes in jouw organisatie. Dit doen door te communiceren, verbinden en veranderen. Wij gebruiken VR games als tool bij onboarding, trainingen en verandermanagement. Hoe werkt dit?

  1. Doelen bepalen
    In een brainstormsessie denken wij samen met jou na over de doelen van het project of het traject die jullie willen beginnen.
  2. Plan van aanpak
    Wij bedenken een plan van aanpak en delen onze ideeën met jou. We gaan heen en weer tot alles naar wens is.
  3. Prototypen
    Daarna is het tijd om te ontwikkelen. Onze experts maken een prototype van de game.
  4. Testen
    De game is af. Samen met jou gaan testen. Iets nog niet naar wens? Dan passen we dat uiteraard aan.
  5. Lancering (figuurlijk dan)
    Tijd voor het evenement. Deelnemers gaan de game spelen. Hoe dit er precies uit gaat zien ligt aan het doel van stap 1.
  6. Feedback
    Wij ontvangen van de deelnemers en van jou graag feedback over het product zodat wij leren en ontwikkelen.

Wij zetten VR games in voor:

  • Het informeren van nieuwe medewerkers over werk in de landmeetkunde bij Facto Geo.
  • Het verbinden van mensen in Hilversum met hun gemeente.
  • Spannende interactieve teamuitjes voor de ING-bank.
Hugo Gernsback
Hugo Gernsback en zijn 'teleyeglasses' in 1963

Wat nog meer?

De mogelijkheden van VR is de laatste decennia enorm gegroeid. Het wordt niet alleen gebruikt als spelelement, maar ook voor educatieve doeleinden en saamhorigheid.

Beeld je de ouderen in dat verzorgingstehuis eens in. Een vrouw van 85 is al zeker 15 jaar niet naar een museum geweest omdat zij slecht ter been in. Voor het eerst in al die tijd heeft zij de mogelijkheid om weer een museum te ‘bezoeken’ dankzij Virtual Reality.

Voor alle jongeren die verplicht thuis moeten lessen is er nu ook de mogelijkheid om via een VR-bril het klaslokaal binnen te stappen. VrinSchool is nog in expirimentele fase, maar het ziet er al veelbelovend uit. Zo voelt het nèt weer wat normaler om les te krijgen dan via een scherm naar een leraar te moeten kijken.

Alvast een voorproefje?

Kun jij in deze VR kamer de code van de kluis kraken? Probeer het door deze QR code met je mobiele telefoon te scannen of klik op deze link.

Zie jij een VR game in jouw team niet zo snel voor je? Niet getreurd! Ons aanbod games is niet beperkt tot VR. Wij bieden onder andere ook (digitale) learning escape rooms, AR games of gegamificeerde trainingen met trainingsacteurs.

Meer weten over de mogelijkheden van een (VR) game voor jouw bedrijf? Ons team staat altijd klaar voor een gesprek. Bel 023 2078 019 of mail naar info@expinc.io.